Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Egy állatorvos mindennapjai Angliában

Egy állatorvos mindennapjai Angliában

Egy hosszú nap végén

2020. május 07. - lódoktor angliában

Ötödik hete tart a bezártság Anglia szerte és csökkentett üzemmódban dolgozunk, ami eggyel kevesebb segítséget jelent a mindennapokban és átalakult a saját munkarendem is. A rendes heti pihenőnapom felfüggesztve, minden hétköznap ott vagyunk a rendelőben, de kiesnek a szombatok. Ugyanaz a három ember, vezető állatorvos, vezető nővér és segédnővér. Családias, zárt körű, biztonságos.A forgalom változó, bár hivatalosan csak sürgősségi eseteket látunk el, nincs rutin műtét, alapellátás. Persze a talppárnába benőtt karom sürgősség és még sok más sikamlós eset aranyozza a napokat. A kutyák oltási visszajöttek, mert a leptospirózis akár zoonózis is lehet, tehát oltani kell. Csendes napok váltakoznak erősebb napokkal. A mai különösen zsúfoltra sikeredett. A délelőtti konzultációs periódusban oltások, hányós, hasmenéses betegek, műtéti szövődmény miatti utókezelés adta a feladatot.

Archie a 7 éves staffordshire két napja volt először hányásos panaszokkal, feltételezetten teniszlabda megrágása után. Kezdeti tüneti ellátás, majd tegnapra a differenciáldiagnosztikai lehetőségek miatt vérvétel és ultrahang lett volna a program, de jobban lett, szinte panaszmentes, megörültünk. Mára viszont megint nem volt az igazi, de a telefoglalt napom miatt nem tudtam átmenni vele a cég másik rendelőjébe a hasi ultrahang vizsgálatot elvégezni. Vért vettem, hogy amit ki lehet zárni,vagy megtudni, azzal előbbre legyünk. A lelet teljesen negatív lett. Hívtam a központi kórházunkat segítségért. Mondták, hogy csak szigorú sürgősséget fogadnak. Nem voltam nyugodt a negatív lelet és a kutya nem kielégítő fizikális állapota miatt. Beszéltem a spanyol, remek ultrahang diagnoszta kollégával, hogy ugyan nem tűnik sürgősségnek, de nem tudom kizárni, sem megerősíteni az idegentest jelenlétét a gyomorban vagy a vékonybelekben. Kérte, hogy küldjem a gazdát az állattal, beveszik a kórházba és ha lesz ideje, megnézi. Zárás előtt egy órával hívtak, hogy a beteg a műtőben, éppen távolítják el az idegen testet (teniszlabda darabja haladt sunyi módon a vékonybelekben, már közel volt a vastagbélhez).

Még délelőtt jött újra egy magyar kliens Londonból, aki egy hete már járt nálunk 16 éves emlődaganatos tacskó jellegű kedvencével. Az első vizit idején hasmenése volt a több emlőtelepben fejlődő daganatok mellett. Az egyik (bal utolsó emlőtelep) daganat egy része erősen kitüremkedett ciszta szerűen. Az állat fizikálisan kora ellenére remek állapotban volt, de a korral járó altatási rizikó és az éppen zajló hasmenés miatt nem javasoltam műtétet. Tünetileg a tejelválasztást fenntartó, emlőtelep méretet befolyásoló prolaktin hormon termelését blokkoló kezelést ajánlottam palliatív kezelésként. A tulajdonos megijedt attól, hogy ugyan csökkent a tejmirigyek mérete, de a legrosszabb képet mutató tumor fölött a bőr kirepedni látszott. Telefonbeszélgetéskor újra elmondtam a hatalmas rizikót és a műtét, altatás veszélyeit. Ma jöttek és a rossz kilátások ellenére a műtét javára mozdult el a mérleg nyelve. Vérvétel során megnyugtató volt, hogy a máj és vese jól  működik, a vérkép rendben, hát hajrá. Óvatos gyógyszeres előkészítés, vénakanül, altatás mélyítése vénás készítménnyel, majd intubálás és inhalációs narkózis. A vénás injekció beadása után a légzése leállt, hosszú ideig asszisztálni kellett mesterségesen. A szívműködés rendben volt. Spontán légzés semmi és mégis úgy tűnt ébren van. Nem akartam sokat várni, kis morfiumszármazék még a vénába és nagy levegővel sebmetszés. Semmi reakció a metszésre, hát hurrá, előre. Óvatos preparálás, erek lekötése, illetve egy elmetszése után a szemüvegem vérben úszott, szememben a páciens vére (vértestvérré válva). Gyorsan lefogtam a spriccelő eret és lekötöttem. A daganatszövettel együtt kimetszettem a hozzá tartozó nyirokcsomót is. Több helyen egyesítettem a mélyen lévő szöveteket, majd rétegenként haladva, végül a bőrt zártam. Mire ide jutottam a kutya teljesen stabil volt, önállóan lélegzett, fájdalomtól mentes. Kiszálltam, altatógáz nullára, csak oxigén ment még amíg mély a légvételek lehetővé tették az oxigénről való levételét. Szépen ébredt, panaszmentesen. Másfél óra múlva farokcsóválva ment ki az ajtón. Műtét közben és azt követően is ment az infúzió a kanülön át. Eddig szép és jó, remélem nem lesz semmi műtétet követő kellemetlenség. Már csak azért sem mert három napos munkaszünet jön. 

Elment az utolsó kliens is, újra zárva a bejárati ajtó. Megköszönöm a lányaimnak a napi remek munkát, a csodás altatást.

Hazafelé még beugrottam a műtött betegemet megnézni a központi kórházban, éppen a hasat zárták. Beszéltem az operatőr kollégámmal és Anselmoval megköszönve a gyors és hatékony segítséget.

Hosszú és szép nap végén a steak már emésztődik. Miért is szeretem ezt a hivatást ?! Hát ezekért az estékért, amik hosszú, dolgos napokat követnek mikor napközben segítségünkkel gyógyulhatnak az arra rászorulók.

A bejegyzés trackback címe:

https://lodoktor.blog.hu/api/trackback/id/tr5215669524

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása